تاریخچه عطر در یونان و روم

تاریخچه عطر در یونان و روم

تاریخچه عطر در یونان و روم

تاریخچه عطر در یونان و روم

ادمین
1400/05/05
0
736

توضیحات کوتاه :
در تاریخچه عطر و ادکلن این یونانی ها بودند که اولین عطرهای مایع را برای استفاده بر روی بدن را درست کردند. البته این عطرها با عطرهای امروزی بسیار تفاوت داشتند. در واقع این عطرهای مایع، پودرهای خوشبویی بودند که با روغن ترکیب شده و در آن از الکل استفاده نمی شد.

در تاریخچه عطر و ادکلن این یونانی ها بودند که اولین عطرهای مایع را برای استفاده بر روی بدن را درست کردند. البته این عطرها با عطرهای امروزی بسیار تفاوت داشتند. در واقع این عطرهای مایع، پودرهای خوشبویی بودند که با روغن ترکیب شده و در آن از الکل استفاده نمی شد.  آن ها با له کردن گیاهان معطر، صمغ ها و دیگر گیاهان، و با مخلوط کردن آن ها با انواع روغن ها، روشی تازه ای برای درست کردن عطرها پیدا کردند تا بتوانند به صورت روزانه از آن ها استفاده کنند.

برای یونانیان عناصر عطرها همانند طلا بود تا جایی که در زمان تسخیر شرق توسط اسکندر این عناصر احتکار می شدند. یونانی علاقه بسیار زیادی به عطر داشتند و هزینه های بسیار زیادی را صرف واردات مواد معطر می کردند. این علاقه عجیب تا جایی پیش رفت که سولون، پادشاه قرن ششم در این کشور استفاده از عطر را ممنوع کرد تا در هزینه های جاری کشور صرفه جویی شود.

البته این ممنوعیت دوام چندانی نداشت. در امپراطوری روم که پر از زرق و برق بود و زندگی تجملاتی از اهمیت بسیاری دارا بود آبشارهایی از گلاب و عطرهای های بسیار خوش بو وجود داشت تا فضا را برای حضار عطرآگین کنند. همچنین در رم باستان تعداد زیادی عطرفروشی وجود داشت. در افسانه ها آمده که کلوپاترا ملکه روم، بادبان های کشتی خود را غرق در عطر کرده تا مارک آنتونی بوی او را قبل از اینکه خودش را ببیند بشنود و از آمدن او مطلع شود.

طبق شواهد و متون تاریخی اولین شیمی‌دان دنیا زنی بنام تاپوتی بوده که طبق لوحه‌ های باستانی خط میخی در هزاره دوم قبل از میلاد در بین النهرین ساکن بوده است. او اولین عطرساز ثبت شده تاریخ است که با ترکیب و تقطیر گل‌ها، روغن ها و سایر مواد معطر چیزی شبیه به عطرهای امروزی تولید نموده است.

باستان شناسان قدیمی‌ترین کارگاه تولید عطر جهان را در سال ۲۰۰۵ میلادی در قبرس کشف کردند. این کارگاه بیش از 4 هزار سال قدمت دارد. در این کارگاه دستگاه های تقطیر، قیف، ظروف کاسه ای برای مخلوط کردن و بطری در آن کشف گردید.

 

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید 

شعبه اول: کوردستان، سنندج، خیابان وکیل، پاساژ وکیل تماس 09129440918

شعبه دوم: دزفول،خیابان امام تماس: 09353730085

شعبه سوم : آبادان خیابان امیری 


عطر ادکلن عطرو ادکلن تاریخچه عطر و ادکلن تاریخچه عطر در یونان و روم سنندج دزفول آبادان فروش عطروادکلن فروش کل و جزء عطر و ادکلن
هشدار! کاربر گرامی برای ثبت نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
عضویت ورود به حساب کاربری